Fotokurs!

Det är ju ganska lustigt egentligen... Jag har alltid sett till att ha en kamera för att skapa minnen, dokumentera händelser. Men jag har aldrig haft intresse av den tekniska delen, så jag använder kompaktkamera Det har funkat för mig. Alltid. Tills nu....

Veckorna före jul försvann kameran!!! Alltså, jag har letat efter den överallt, men utan resultat!
Jag har ingen aning om var den är. Jag har inget minne om när jag sist har använt den heller.
Eftersom jag lägger ut bilder här, på det jag har virkat, så är jag numera faktiskt väldigt beroende av en kamera....

Har jag berättat att mannen som jag lever med är fotograf? Nä, just det..
Han är visserligen filmare, men har alltid haft systemkamera, då det är ett stort intresse för honom.

Eftersom jag inte längre är glad ägare av kamera, har jag varvat med att fota med iPaden, mobilen eller bett mannen jag lever med att fota med hans kamera....
Det blir väldigt varierande resultat, inte roligt alls. Det har fått mig att inse att jag antingen måste köpa en ny kamera, eller använda den som redan finns hemma!

Så, det får bli en unik utbildning, av mannen jag lever med... och en sida på nätet, som jag har googlat fram. Sidan heter www.fotoinspiration.se och är baserad på Nikon kameror. Perfekt, då det är precis en sån kamera som bor hos oss :)
Tillsammans med lärare hemma och sökbar info på www; hur svårt ska det va?


Har redan läst kapitel 1: Exponering, vad är det?

Jag har bestämt mig för att lära mig fotografera!
Jag ska lära mig att ta fantastiskt-awesum-bilder!

Önska mig lycka till!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Virkad fjäril

Tawashi - Japansk disksvamp

Virkade tofflor till bebis