Nåldynor!

Eftersom jag fick en symaskin, som jag är taggad att använda, har jag gjort mig ett par nåldynor!

Dom är lätta att göra, något pillrigt....

Det som behövs:

tygbit
vadd till fyllningen
gummiband
lock från ex läskflaska

jag började med att göra två hål i locket, som gummibandet kommer igenom. Jag knöt bandet i lagom storlek, med knuten inuti locket. Tyvärr krympte (drog ihop sig?) bandet, man får vara lite mer generös med storleken nästa gång.

tygbiten klippte jag ca 2,5 gånger storleken på locket, men det får man ju känna efter själv. Jag sydde med stora stygn runt den runda tygbiten, drog åt lite samtidigt som jag fyllde den med vadd. När det var lagom mycket ifylld, sydde jag ihop den till en boll.

Jag kletade runt med limmet inuti locket, tryckte dit bollen.

Resten är dekoration, där är det bara fantasin som sätter gränser!

Lycka till!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Virkad fjäril

Tawashi - Japansk disksvamp

Virkade tofflor till bebis