Syhörna med förvaring

Jag håller på och söker inspiration och idéer för att fixa en hörna för alla mina hobbysaker och symaskin mm.

Det ska inte bara hafsas fram, utan jag skulle så gärna vilja ha användning för sekretären och pottskåpet. Dom är så fina. Pottskåpet är riktigt gammalt och är målad i grått och turkost, så jag skulle vilja måla sekretären i turkos på utsidan. På insidan skulle jag vilja limma på olika matcande tapetsnuttar....

Ja ja, en vacker dag, det ska ju först rensas bort bl a en fullstor vävstol och annat bråte...

Har kikat runt på nätet och hittat en massa fina bilder, för inspiration.




Jag har min plan att lägga syhörnan nere i vår gillestuga...  Där är väggarna av panel, omålat till och med. Där har tiden stått stilla i över 30 år.... Skulle ju vilja måla väggarna åtminstone, om inte riva ner panelerna helt. Men som det verkar på interiör experter, så kommer ju panelen tillbaka nu... Hm. Får nog ta och måla helt enkelt, i vitt eller nåt annat ljust.
Sådana här virkade burkar för allehanda stickor, nålar mm, måste jag ju göra förstås. Jag älskar den starka färgkominationen med rött och turkost :) Det kommer det att bli, definitivt. Jag tror för övrigt att turkost kommer att vara den genomgående färgen.

Skulle gärna ha en gammal provdocka, måste ut o leta. Men vart?


Också ett måste; fina pärlor i burk och lite spets :)

Hyllor kommer jag att sätta upp, jag har några stycken i förrådet som mycket väl skulle fungera, bara dom målas först. I turkost :)



Jag har en sekretär som är i mörkt trä.... Frågan är, ska jag måla i ovan svart/vintage stil eller som nedan?



Gulligt skrivbord!

Här kommer sekretären igen, i turkost...  hur häftigt som helst! 


Tapeter i matchande färger, det blir det också. Man kan köpa tapetrester hos färgaffären, kostar typ 10 kronor rullen. Perfekt!

Japp,  min kommer att bli turkos på utsidan och med original träslag + tapetserade lådor på insidan. Fiiiint, tror jag, i alla fall blir jag glad av det :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Virkad fjäril

Tawashi - Japansk disksvamp

Virkade tofflor till bebis