nåldyna/ring

Som ser ut som ett äpple? Ja, varför inte.
Den här dynan har jag virkat vissa delar av, inte som de tidigare dårå.

Det är samma upplägg på detta, som de tidigare, dvs. ett lock från en läskflaska el dyl.
Gjorde två hål i lockets topp, som jag trädde ett snöre genom. Först hade jag trätt på
pärlor på snöret.

Jag har också virkat en liten rund cirkel, som jag limmade på lockets topp innan jag fäste
snöret. Det gör att det känns behagligare att ha den på fingret. Det kan lätt bli lite rispigt
av hålet som jag gjort genom att värma en nål som jag sedan fört genom locket.

Runt lockets kant har jag limmat lite kantband, så det ser lite prydligare ut.

Jag gillar den här bäst :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Virkad fjäril

Tawashi - Japansk disksvamp

Virkade tofflor till bebis