Sjukstuga

Ja, idag är det lördag. Det betyder att det är Melodifestivalen ikväll och i vanlig ordning hade vi tänkt spendera kvällen hos min svägerska...

Ändrade planer! Mannen jag lever med och yngsta dottern är båda riktigt ordentligt förkylda. Verkar som att det är någon ondsint bakterie som har grepp om deras kroppar. Det är feber, värk, snor, slem o ja: allt annat onämnbart! Urk!....

Så, vem passar upp dessa två stackare? Jo, last man standing, dvs. jag :)

För att denna kväll inte ska kännas som en riktigt trist kväll, ska jag hitta på nåt gott att tugga på. JA, mjölkfritt  förstås!

Jag har även meddelat min äldre dotter om situationen här, vi får väl se om hon och hennes kille vågar trotsa bakteriehärden.... Får se till o baka så det räcker, med andra ord :)

Har kikat lite på olika recept som finns på nätet.... är sugen på allt möjligt. De här hittade jag på sidan www.alltommat.se

Lakritskaka med citron

Kolasnittar

Minicupcakes

Macarons
Hm... vad ska jag baka för nåt, tro?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Virkad fjäril

Tawashi - Japansk disksvamp

Virkade tofflor till bebis