Aurora Borealis och klänning från Guatemala!

Den här helgen har varit riktigt trevlig, på många sätt.

På lördagen var vi och hälsade på min svärmor, då hon kommit hem från en längre tids vistelse i sitt forna hemland, El Salvador. Det var fint o se henne igen, hon är för härlig!
Hon har alltid med sig presenter och det fantastiska med  henne är att trots hennes höga ålder, så prickar hon för det mesta in fullständigt, och tar med sig saker som är helt rätt i tiden.

Alla får någonting, ingen går tomhänt från henne. Hon tycker det är jätte kul att kunna ge något fint minne från hennes resa.
Jag fick dels några jätte fina örhängen och armband, som var gjorda av kaffebönor och pärlor. De t.o.m doftar kaffe! Ljuvligt, tycker jag som är ett riktigt kaffemonster. Jag fungerar inte utan mitt kaffe!

Tyvärr har jag inte bild på dom just nu, ska ta det och lägga ut senare, om jag kommer ihåg :D

Jag fick en klänning, som är gjord i Guatemala, med typiskt tyg från den trakten.
Så fin! Ser fram emot lite varmare tider, så att jag kan ta den på mig. Nu hänger den på
en galge....




Tyget i närbild... lite suddigt dock :(
Så här långt har jag kommit med pläden... 

 Min yngsta dotter älskar att baka... Hon får inspiration i ur o skur. Ibland får vi be henne ta paus.... Behöver tänka lite på figuren...höm
Den här helgen var vår äldsta dotter hemma, dels för att hälsa på farmor, men också för att baka inför en kommade födelsedagsmiddag med killens familj. Hennes kille fyller också år, nu i dagarna... mer om det senare :)

I alla fall, tyvärr har jag inte foto på den underbara ananaspaj som min äldsta dotter svängde ihop. Här nedan är den tårta vi fick smaka på idag; en choklad och apelsin tårta. Mums! Det var jätte gott!







Nu på kvällen, när vi var på promenad i vårt område, såg vi norrsken! Wow, det är ju bara så maffigt. Jag hade inte kamera med mig, så jag har lånat en bild från nätet med ungefär lika färg på skenet som vi såg ikväll!!!



 Ha en trevlig kväll... Nu ska jag gå och fixa till en matlåda till jobbet imorgon :)







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Virkad fjäril

Tawashi - Japansk disksvamp

Virkade tofflor till bebis