Kaffe från mitt kvarter !

Jag läste av en händelse en artikel som handlar om en person som jag känner till (ingen nära vän eller så, vet egentligen bara vem det är), som har börjat rosta kaffe!! Två-tre kvarter från där jag bor!!!!

Va konstigt! Va roligt! Hur häftigt som helst!!!

Det visar sig, när jag läser artikeln, att hans familj äger mark i Colombia och där odlar de kaffebönor. Han importerade bönor hit i hopp att de större kaffe-tillverkarna skulle köpa bönorna, men nej! Han fick ingen respons, så han bestämde sig för att göra jobbet själv.

Kaffet går att köpa på vissa ställen, så jag ilade till ett sådant ställe häromdagen och köpte mig ett paket!

Ser så fram emot att smaka, hoppas den är vad som utlovas; riktigt underbart god!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Virkad fjäril

Tawashi - Japansk disksvamp

Virkade tofflor till bebis