Projekt-Virka en krans till påsk!

Ja, håller som bäst på med virkning av påsk-krans.
Det är jätte roligt

Jag började med att köpa en krans av frigolit. Det hittade jag i en hobbyaffär, inte dyrt heller :)

Sen har jag virkat på en randig "matta" i lagom bredd, så att den ska gå runt hela kranser, runt om.

Nu är jag i det skedet att jag har sytt på "mattan" så att det blir till en bakgrund.

Nu väntar bara det roliga, att virka blommor och blad, pom-poms eller fjärilar osv.... det ska sen fästas på kransen.

Hoppas jag hinner få den klar före påsk, det skulle vara det ultimata :)

Vår katt trodde nog att det var en leksak eller typ badring till henne, hon placerade sig självmant med kransen runt magen.... ???





                                  

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Virkad fjäril

Tawashi - Japansk disksvamp

Virkade tofflor till bebis