Back to work!

Nu är påskledigheten över för min del och jag sitter på tåget i väntan på avfärd.

Utanför mitt fönster ser jag bara husväggar för tillfället. Det ändras så fort vi kommit utanför stan. Då blir det både öppna landskap och djup skog.

Nä, ursch! Försöker finna lite inre ro efter en så dryg person åkte med samma buss som jag, till stan.

Han är britt, inget fel i det men hans nedsättande attityd mot precis allt, förstärktes av hans snobbiga dialekt. Inte hans fel (dialekten) nej, men attityden behöver han arbeta bort!!!

Han pratade med någon i telefon och nämnde i förbifarten att Svenskar är stolta av sig och tror att dom alltid har rätt och där kommer bussen med en chaufför som förmodligen inte ens vet hur man kör. Osv osv.

Han sade också till personen i andra änden att han ju var född i rätt familj och inte behöver jobba men att den andra inte har samma tur. Och sättet han sa det på!!!

Nä! Nu blev jag upprörd igen. Ska titta ut genom fönstret istället och njuta av solen.

Ha en härlig dag!





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Virkad fjäril

Tawashi - Japansk disksvamp

Virkade tofflor till bebis