Virkade tofflor till bebis

I några veckors tid har jag inte virkat. Alls! Jag har nämligen haft så förbenat ont i ena pekfingret och jag misstänker att det beror på för mycket virkning.

I alla fall... det har gått hyffsat bra, jag har inte tänkt så mycket virkningen egentligen.
Men så imorse! Jag bara kände att jag måste få virka nåt, vad somhelst. Efter lite fundering kom jag på att jag ju kan virka ett par mini tofflor. Jag har ju en jobbarkompis som väntar smått :)

Det tog typ en halvtimme att virka ihop delarna och lika länge att sy ihop dessa...

När jag hade lagt ut en bild på Facebook på ett par halvfärdiga tofflor, fick jag meddelande från en tremänning  ganska snabbt. Hon beställde tre par tofflor direkt!!!  Det visar sig att jag känner båda dom som är gravida! Familjen får tillökning.  Så kul att få virka till dom! :)

Nu är första paret klart i alla fall..

















Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Virkad fjäril

Tawashi - Japansk disksvamp