I raketfart!

Imorse när jag som vanligt gjorde mig i ordning för en ny dag på jobbet, funderade jag lite över sättet jag bäst borde ta mig från punkt a till b.

Vanligtvis tar jag först en buss hemifrån, till stan. Den turen tar ca 10-15 minuter. Sen väntar jag i ca 15 minuter på nästa buss, som i sin tur tar typ 35 min. Totalt 1 timme o 5 minuter åt ETT håll!!! Jag ska ju hem oxå!!!!

Så, jag tänkte att; nä!!! Idag blir det inte så!!

Jag cyklar till stan!! O det gjorde jag :) Det tog 10 minuter bara! Så nu sitter jag på tåget, som jag alltid missar annars. 

Att nämnas bör väl också att jag vevade på som en galning för jag trodde att det skulle ta mycket mer tid. Cyklar ju med en militärcykel. Inga växlar och tung som sjutton!!! 

Jag gjorde ett bra val imorse och kommer att välja likadant fler gånger! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Virkad fjäril

Tawashi - Japansk disksvamp

Virkade tofflor till bebis