Nationaldagen och midsommar

Swooooshhh! Så sa de, och så var det över .... ;D

Ja, så känner jag det i alla fall. Både Nationaldagen och Midsommarafton försvann så fort.

Nationaldagen var jag visserligen och såg/upplevde i vår vackra park. Jag cyklade dit med min yngsta dotter och vi hade en fikapackning med oss. Väl på plats, satte vi oss på en filt på gräset. Det blev en kaka från närliggande cafeet också, dagen till ära...






 Jag hade min virkning med mig. Tänkte ju att jag skulle ha ork och tålamod att göra blommor och fjärilar, som jag sedan ska fästa på min cykelkorg, men det blev faktiskt bara två små blommor :/
Jag har varit lite feg att påbörja några större projekt, då mina fingrar fortfarande värker ibland.




 Väl på väg hem igen, tog jag några fotografier som visar den grönskan som vi omger oss av om somrarna. Det är ju så fint :)






Midsommaraftonen däremot, har jag inte märkt av överhuvudtaget!! Dels för att min kamera är på vift i England, där min yngsta dotter för närvarande befinner sig, men också för att min svärfar olyckligtvis inte mår bra alls och har blivit inlagd på sjukhuset. Vi var nästan hela dagen med honom för att ge lite sällskap.

Nu är det midsommardagen och jag har redan varit iväg med min man till ett Gör-det-själv-garage, där han grejade med bilen. Jag var honom behjälplig med att hämta och hitta saker åt honom.... 

Jag hann också prova på att virka en afrikansk blomma och blocka om mina kära rutor som jag tänkt göra en sjal av... undrar om det projektet blir färdigt, någonsin?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Virkad fjäril

Tawashi - Japansk disksvamp

Virkade tofflor till bebis