Armband

Jag har hittat en ny inspiration! Att göra svulstiga stora armband av gamla smycken och pärlor mm.

På Pinterest hittar man allt möjligt, verkligen! När jag sökte på DIY braillets, kom det till slut upp en bild på ett armband som en tjej gjort själv. Hon hade använt gamla trasiga smycken, som hon inte längre vill ha kvar. Där  fanns även snören och pärlor och kedjor och.... ja, allt möjligt i en salig blandning.

Jag blev kär! Direkt! Jag gillar när det inte är så som förväntat. Det ska bryta av lite, gärna vara lite brytning i färg och form. Och det är det på det här. Hon i sin tur har varit inspirerad av en tjej som säljer sina smycken på etsy.com. Hennes sida heter Doloris Petunia och hon gör de mest fantastiska saker.

Så, med inspiration av dessa bilder, har jag provat på egna stycken:


Doloris Petunia

Doloris Petunia





Här är lite gamla smycken och min limpistol, redo för arbete!

Så här ser mina två arbeten ut. Den gröna är inte riktigt klar,
jag ska fortfarande hitta 3 stenar att limma fast i boetterna.


Mitt första armband, på prov...

Den andra som gjordes idag. Den ska böjas till rätt form,
samt limmas några stenar i boetterna. Sen blir nog den också klar!

Det blir fler av denna typ av smycken. Hur roligt som helst att göra!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Virkad fjäril

Tawashi - Japansk disksvamp

Virkade tofflor till bebis