Galet god citroncheesecake!!!

Igår hade vi några av våra vänner hemma på en  middag.
Inget märkvärdigt med det, vi bjöd på tomatsoppa och kycklingpastasallad.

Jag googlade runt för att hitta en ny och oprövad efterrätt, lite nytt måste ju ändå provas. Får inte bli för enkelt inte....jag gillar lite syrliga bakelser, så jag sökte på något med citron i. Jag fann vad jag sökte och bara måste baka den här :)

Hur som helst, min svärmor hade gjort (på beställning av oss) en typisk dryck från El Salvador, som heter Chang. Ni anar inte hur populär den blev. Verkligen en succé!
Hon hade även bakat lite och skickade med även det. Så då kände jag lite som att det blir ju överkurs om jag ställer mig och bakar när det redan finns!? Eller hur?

Kvällen blev riktigt trevlig och lyckad på alla vis, så vi är nöjda. Eller är vi det???
Inte riktigt, måste jag erkänna, för jag fick aldrig smaka på den där cheesecake som säkert bara smälter i munnen!! M Å S T E baka den!

Och receptet? Ja, den hittar ni här:
Citron cheesecake

Om ni provar, så lycka till! Jag har ingen aning om den är så galet god, men jag tänker prova :) 
Ps!
Min blir helt mjölkfri. Jag har bytt ut produkter som innehåller mjölk till ex 
Grädde som är gjord på havre osv...

Nu, flera timmar senare, har jag smakat på kakan och jag säger bara O dear! Den var så god!!!!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Virkad fjäril

Tawashi - Japansk disksvamp

Virkade tofflor till bebis