Rosor av cernitlera

När vi har hållit på att göra i ordning en syhörna till mig, har vi gjort oss av med mycket sånt som bara har blivit kvar, av någon mystisk och oförklarig anledning!

Bland alla prylar fanns dock lite sånt som jag ändå vill ha kvra, trots att jag inte har en aning om vad jag ska använda dom till.

I början på -90 talet var jag med i en grupp som ville  hjälpa en gömd flykting att få lite inkomster. Hon anordnade en kurs i cernitlera till oss.
Hon var fantastiskt duktig på att göra saker i cernitlera och hon lärde oss att göra rosor.
Dessa rosor har jag sparat i en liten vas.

Nu undrar jag, vad ska jag hitta på för skoj av dessa? En mobil? Detaljer till en dörrkrans? Ja, vem vet???

Jag  vet bara att jag ska ha dom kvar ett tag till, nu när jag har hittat dom igen och sköljt bort dammet som de var inbäddade i!! Här hänger dom på tork!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Virkad fjäril

Tawashi - Japansk disksvamp

Virkade tofflor till bebis