Augusti i bilder

Tiden går fort. Sommaren kom och gick, den var helt underbar. Varma sommardagar i massor, glass, strand, hängmatta, virkning mm. Mys i kvadrat kan man säga!

Här kommer månadens mosaik i bilder. Mycket mer händer men man har ju inte alltid kamera på sig för att föreviga alla stunder. Ett axplock här på några rosor jag faktiskt gjort för väldig länge sedan av cernitlera. Dessa har jag plockat fram och dammat av. Nu pryder dom min syhörna som en vacker girlang på väggen.

Några disksvampar har jag lyckats knåpa ihop. I samma veva gjorde jag några mer ergonomiska virknålar av cernitlera.
Odessa visar upp det nystan jag gjort av en fullstor filt. I högra, nedre hörnet syns vad som blir av detta nystan. En matta!
Jag har påbörjat att göra smycken av gamla skedar och gafflar. Det går lite  trögt, men skam den som ger sig!
Ett litet mobilfodral har jag knåpat ihop, då jag behövde en lite mindre än jag gjort tidigare.




Adjö Augusti och välkommen du vackra September!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Virkad fjäril

Tawashi - Japansk disksvamp

Virkade tofflor till bebis