Snart Jul!

Tiden går som vanligt alldeles för fort och det brukar bli stressigt med att hinna göra julklappar. I år försöker jag dock ta mig själv i kragen, så att jag ska slippa värsta stressen. Om sanningen ska fram så har jag redan knåpat ihop två presenter, men eftersom jag inte kan avslöja vad jag gjort så blir det lite av radiotystnad här, ett tag.

Men jag kan i alla fall avslöja att jag äntligen ska börja med att sy en vinterverall till min kusins hund som är utan päls. Han är en Chinese Crested och heter Doglas.

Det var jag som frågade henne om jag kunde sy åt honom och hon gav mig genast ett mönster som hon köpt på nätet. Tiden har gått och jag har glömt bort både hund och mitt erbjudande. Som tur är, har han overall sedan tidigare, så han slipper frysa på grund av mig.

Det ska bli roligt att se hur lätt/svårt det är att sy till Doglas.






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Virkad fjäril

Tawashi - Japansk disksvamp

Virkade tofflor till bebis