Hjärta av sten

Ja, bokstavligen; ett sten-hjärta! Den har jag slipat för väldigt väldigt många år sedan, när det fanns ett stensliperi på min dåvarande arbetsplats.
Jag tror att jag har nämnt det tidigare, och här kommer ytterligare en sten som jag format själv.

Den har legat i en låda, bortglömd. Jag råkade hitta den häromdagen och fick genast ett ryck! Hur skulle det se ut om jag virkade runt denna sten, som är svart och allt annat än mjuk.



Jag började lite på måfå, utan någon särskild plan, från mitten och utåt. Sedan när det tog slut på det ena hållet, så vände jag på arbetet och virkade andra halvan. Bättre beskrivning har jag tyvärr inte :)


För att piffa till stenen ytterligare, valde jag ett sidenband att tråckla mellan rutorna:






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Virkad fjäril

Tawashi - Japansk disksvamp

Virkade tofflor till bebis