Kakfat igen

För ett par dagar sedan var vi på loppis och jag fyndade några fina silverfat, vissa i nysilver, andra i något annat ovisst material. Det som dom har gemensamt är att dom är väldigt fina!

Jag ville egentligen  ha två tre-vånings fat att lägga på bordet till nyårsafton, men det vill sig inte alltid så som man planerat.

Det blev istället en med fyra våningar och en med två :)
Men färgton-mässigt så blev det mycket bättre så.







Då brickorna är platta, blir dom väldigt wobbliga när skruven i botten är iskruvad. Jag köpte därför halvrunda smyckes-stenar som har tejp på andra sidan. Dessa har jag åtminstone lagt provisoriskt, tills jag hittar något bättre alternativ. Men det funkar utmärkt för tillfället:


Ja, jag har ju egentligen gjort ytterligare ett kakfat men det är min dotter som har stylat den. Hon bad mig borra några fat åt henne, då hon vill ge bort den i en försenad julklapp:






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Virkad fjäril

Tawashi - Japansk disksvamp

Virkade tofflor till bebis