Ergonomiska virknålar

Hej på er! Jag har inte varit här på väldigt länge, jag vet. Jag har saknat inspiration och idéer. Allt har inte stått stilla förstås men inte långt ifrån.

I julklapp fick jag ett presentkort till en garnbutik i min stad, som jag tycker mycket om. Det har tagit mig en stun att komma fram till vad jag vill köpa med presentkortet. Jag vill ju att det ska vara något som jag kommer att ha mycket glädje av :)

Till slut stod det mellan en virkbok eller ergonomiska virknålar. Beskrivningar finns det gott om på nätet tänkte jag, så det slutade med att jag köpte två nålar. Ska bli roligt att prova dom. Jag valde två storlekar som jag använder mycket: 3,5 och 4. 

Annars då? Jo, eftersom jag inte har haft något specifikt jag har virkat på, har jag fortsatt att virka olika slags blommor. Det ska bli en matta en vacker dag, är min tanke. :)


Ha det gott alla, det är ju alla- hjärtans- dag idag!!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Virkad fjäril

Tawashi - Japansk disksvamp

Virkade tofflor till bebis