Livet är skört!



imorse såg jag ett inlägg på Facebook där en tjej fått  förfågan att virka över HUNDRA fjärilar till på fredag!!!  Hennes systers bästa väns fyraåriga dotter har tragiskt gått bort i en  tid av sjukdom (Dravet syndrom)och tanken är att dessa fjärilar ska läggas på graven av gästerna på begravningen.


Det gjorde ont ända in i hjärteroten, att ett så litet oskyldig barn inte får växa upp och uppleva det liv som man så lätt tar för givet. Så sagt och gjort! Jag blev taggad!!

Tjejen i inlägget sa att hon tänkte använda beskrivning på virkad fjäril som finns i blogg vid namn Creando så då tänkte jag också använda den för att göra likadana. Annars hade nog de fjärilar som jag själv har beskrivning på, fungerat fint också. Men huvudsaken är att det blir tillräckligt med fjärilar, hur dom ser ut är inte det viktigaste.

Färgerna var givna, vita och lila. Jag virkade 5 stycken och postade dessa direkt, så jag har ingen bild på dom tyvärr.

Det känns riktigt fint att kunna vara delaktig att göra det sista minnet till något vackert..

Tjejen dom började den här vågen av virkade fjärilar har tagit en samlingsbild på alla fjärilar som underbara personer virkat. Det blev visst totalt 486st och någonstans i högen finns dom som jag virkat och skickat. Jag hoppas verkligen att stunden för de sörjande blev till ett vackert minne, som tanken var.








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Virkad fjäril

Tawashi - Japansk disksvamp

Virkade tofflor till bebis