Sy en aftonväska

Hej alla,

det har gått en bra tid sedan jag sist skrev något här men det är ju så mycket annat som behöver göras på vardagarna :)

I alla fall, jag har sytt en aftonväska till min dotter som snart ska gå på bal. Hon tar studenten i år och mycket händer. Jag ska även sy hennes studentklänning, är det tänkt!

Hon har köpt balklänningen på en hemsida där de tar personliga mått. Servicen var snabb och resultatet riktigt bra. Bra alternativ när tiden inte räcker till att själv sy :)

Då klänningen är duvblå (typ) så valde hon att ta lite mörkare blåton på tyg till väska och sjal. Det är en tunn organza tyg med mörkblå fodertyg inne i väskan

Här kommer bilder på hur jag gjort. Nämnas ska att den vackra bygeln har jag fått från min snälla syster flera år sedan. Jag får många lite udda saker från henne, då hon är en riktigt samlare :)
Bland annat har jag fått en bröllopsklänning (från 80 talet) som kommer att få sig en ordentlig omgång i dagarna, då jag också är bjuden på en galafest! Mer om det senare :)

Det är ganska små bilder men förhoppningsvis syns det ganska bra ändå. På första bilden syns de material jag använt och på andra bilden ser man bygeln på nära håll. Där syns också de små små hål som jag sytt fast i "påsen" som jag sytt. Det tog sin lilla tid!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Virkad fjäril

Tawashi - Japansk disksvamp

Virkade tofflor till bebis