Mormorsrutor som överdrag till en pall

Mormorsrutor kan man aldrig tröttna på för dom kan användas precis till vad som helst :)

Dessa rutor har jag virkat lite på måfå för länge sedan, viss med tanken att jag kommer att ha användning för dom nån gång. Mycket riktigt, en dag såg jag pallen som svärfar snickrat ihop för flera år sedan som ett projekt för mig att försköna.

Pallen har stått i hallen länge och används för att ta på skor osv.




Rutorna har jag gjort precis efter beskrivning som hittas överallt på nätet och visas på Youtube också.

Jag började med att välja ut de rutor som passade ihop i färgskalan:



Sedan var det bara att sy ihop lapp för lapp och Odessa övervakade arbetet med stor intresse:


Här är det färdiga resultatet. Nöjd :)





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Virkad fjäril

Tawashi - Japansk disksvamp

Virkade tofflor till bebis