DIY virka in underlägg

Mina underlägg är trötta och ger ingen inspiration till att duka fram mat på bordet. 
Det ska jag ändra på nu, med hjälp av de garner jag hittade i den mysiga butik i Bomhus (Gävle) som har garn, allt för handarbeten och inredning. 

Där kan man gå runt länge och bli inspirerad! Inte sista gången jag besöker den butiken :)

I alla fall, här kommer en bild på de färger som med största sannolikhet kommer att vara med i det som blir överdrag till mun trötta grytunderlägg. 

Beklagar suddig bild. 

Katten vill vara med i skapandet. 


Det blir en Mandala inspirerad kreation, inspirerad av den beskrivning jag hittade på Pinterest, från en Blogg som heter a creative being, www.winkieflash.nl

Beskrivningen hittar ni där både i text och bilder :)


Då var den första varianten klar. Den blev något större än korkunderlägget. Sen har jag dragit åt med ett snöre då jag inte orkade leta reda på elastiskt band. 

 Jag vill göra minst en till så att det finns matchande underlägg om det behöver vara flera på bordet samtidigt. Jag har även tänkt göra några glasundelägg i samma stil/färger. 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Virkad fjäril

Tawashi - Japansk disksvamp

Virkade tofflor till bebis