Idétorka och mycket på gång

Den här hösten har varit den torraste inspirationsmässigt!!! Jag börjar tröttna på det och försöker hitta något som sätter igång skaparlusten.

Har nu uppdaterat listan med de bloggar som ger mig inspiration :)
Genom att gå igenom alla på listan upptäckte jag att jag saknar sömnadsbloggar, det är nu åtgärdat :)

annars då?
Jo, väldigt mycket faktiskt.
1. mina två döttrar bor numera i Tyskland resp. Syd Korea. De trivs, så då trivs jag också.

2. vi har påbörjat ett nytt arbetssätt på jobbet, vilket har tagit mycket mer på mina krafter än jag trodde att det skulle göra. Men det blir snart mycket bättre, när allt sitter där det ska.

3 . vi har börjat prata om att köpa hus. Är inspirerad att få göra om i det specifika huset som vi förmodligen kommer att köpa. Jag vill ha övervåningen helt i vitt, det kommer att vara vårt sovrum.
På bottenplan kommer det att vara mer vintage stilmässigt.

4. snart är det jul.  hittar ingen inspiration, men gör mitt bästa för att det ska infinna sig. Igår bakade jag ett gäng lussekatter, mjölkfria förstås så att de passar min makes mage. Imorgon är det första advent och staden har invigning av julbock och andra roligheter kl 4. Ska försöka ta mig dit. Julgran iår? hmmm.... Har inte bestämt mig än :) Dottern från Tyskland kommer hem till jul och hon blir förstås glad om åtminstone lite julkänsla infinner sig hemma. Ska bli så roligt att träffa henne snart.

5. har börjat planera för resa till Syd Korea i februari.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Virkad fjäril

Tawashi - Japansk disksvamp

Virkade tofflor till bebis