Kamera väska

Min dotter bad om en liten och smidig kameraväska som hon lätt får plats med i sin handväska. 

Sagt och gjort. Det tog mig ca två timmar totalt och jag använde mig av de stuvbitar som låg närmast till hands :)

Jag började med att mäta åtgång av tyg. Här syns fleecetyg som jag använde som vaddering. 

Jag klippte tyg till både insidan och utsidan. Planen var att använda denna fina tyg till utsidan men dottern hade annan åsikt :)


Som synes blev utsidan enfärgad istället. Några karborrbitar fick agera knappar för stängning. Tyvärr hade jag bara i vitt hemma. 


Fungerade perfekt. Kamerans egen rem hänger på utsidan vilket gör den smidig att bära runt på om man vill. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Virkad fjäril

Tawashi - Japansk disksvamp

Virkade tofflor till bebis