Vintage glasburkar

I några veckors tid har jag varit på jakt efter glasburkar för att byta ut all ful plast i köket, såsom kryddburkar, burkar till morgonflingorna osv. Med all respekt för Tupperware, men efter 20-25 års tid av plast i köket, inspireras jag mer av återvinning och användning av hållbart material. Bra för mig, bra för miljön.

På Erikshjälpen har jag hittat så fina vintage burkar, tror de är från nångång 50-60 talet, i alla fall hade en av burkarna en etikett där det stod handskrivet: Lingonsylt 1960!
Efter att ha kokat, diskat och torkat ur dem har jag nu fyllt nästan alla burkar (fick ihop ca 10 burkar i olika storlekar) och de får pryda min hylla tillsammans med fina skålar och fat :)

De mindre burkarna innehåller, salt, chili, lagerblad och dylikt. Brukarna kommer från Kosta Boda och Surte.









Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Virkad fjäril

Tawashi - Japansk disksvamp

Virkade tofflor till bebis