Burkar för förvaring

Jag är förtjust i gamla burkar. De är så vackra och berättar en historia som vi inte alltid vet men kan ana.
Det går förstås bra med nyare burkar också. På dessa kan man utföra DIY projekt utan att man känner sig taskig :)


Den guldiga används att förvara kaffe i. De två i bakgrunden är nyköpta från loppis. De ska rengöras först, sen får vi se vart i huset dom hamnar. Jag gissar att de ses nästa gång nere vid min syhörna. 



Av tre pepparkaksburkar gjorde jag ett torn. Burken skruvades ihop med underliggande lock, med lite kontaktlim emellan.  De Målades och till sist hittade jag ett passande handtag som jag skruvade på locket. Här ser man före och efter bild:


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Virkad fjäril

Tawashi - Japansk disksvamp

Virkade tofflor till bebis