Sjöglas

Jag tror året var 2002 eller kanske 2007 men för länge sen hur som helst. 
Vi åkte till Rodos i Grekland på semester. Det var första resan med barnen.  Vi hade det fantastiskt bra och det är ett kärt minne för oss alla tror jag. 

Det fanns en strand som vi var till en dag. Där fanns väldigt mycket havsglas. Mina döttrar och jag spenderade ett bra tag att samla ihop en stor hög. På något sätt fick vi det med oss hem.  

Sen har det inte hänt mycket. De har varit i en glasvas som dekoration eller nedpackade i en kartong i förrådet. 
Men inte längre! Nu vill jag kunna se och uppskatta dom så ofta som jag vill. 

Vad passar då bättre än att göra en mobil att hänga upp på väggen, kanske i uterummet. Det får visa sig. Jag har sett ut några glas och kommer att kunna skapa 2-3 mobiler. 

Jag provade att knyta ihop dem med fiskelina men det blev inte så som jag hade tänkt mig. 
Istället ska jag ta vit bomullsgarn och knyta med. 



Jag ser redan nu hur solens strålar kommer att ge glasen en vacker lyster. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Virkad fjäril

Tawashi - Japansk disksvamp

Virkade tofflor till bebis