Klä om fåtöljen

Idag har jag spenderat dagen med att klä om min dotters fåtölj, något som jag lovade henne för flera månader sedan. 
Dags att hålla mitt löfte, såhär sista semesterdagen som det är. 

Fåtöljen är köpt på loppis för 100kr i november förra året. Den har fått stå o uterummet över vintern så att alla eventuella loppor, löss och andra oinbjudna gäster inte har kunnat ta sig in. 

Tyget kostade betydligt mer, ca 500kr. Dragkedja har jag återanvänt. 

Jag sprättade alla delar så att jag hade mönster att gå efter.  Det har tagit mig nästan hela dagen från början till slut.  

Såhär såg den ut innan: 

Såhär är det färdiga resultatet:

Hoppas hon får många mysiga lässtunder där :)




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Virkad fjäril

Tawashi - Japansk disksvamp

Virkade tofflor till bebis