Tegelplattor blir till glasunderlag och namnskyltar

Vi har en hel hög med kakelplattor på hög. Förra husägaren hade de säkert på balkongen. 
Vi tänkte en kort stund att läggs dom på balkongen igen men upptäckte att många plattor satt löst :(


Istället kom jag på tanken att återanvända dom till något annat. Det blev både glasunderlag men också namnskyltar till vår odlingsplats. 

Här nedan finns bilder på de glasunderlag vi gjorde. Vi valde platser på kartan från ställen vi varit eller bott. Dessa limmades på med egengjord mod podge. Kanterna har jag skrapat med kniv så att det ser lite gammalt och nött ut. Jag kommer även att lacka dom så att de kan göras ren. 




Här är bilder på de skyltar jag gjorde till odlingarna. Jag har limmat grillpinnar på baksidan så att de står stadigt. 




Nu är det bara att vänta att sallad och rädisor mm växer upp :)









Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Virkad fjäril

Tawashi - Japansk disksvamp

Virkade tofflor till bebis